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Ich höre oft das Argument, das das Christentum un-europäisch sei, das es eine Wüstenreligion ist und das Europäer freie Sexualität praktizierten, wie zb die Römer und Griechen und das Christentum hat es tabooisiert weil es aus der Wüste kommt so wie Islam.
Jedoch Tacitus beschrieb die Germanen als weniger korrupt als die Römer, und er schrieb ihnen diese Tugenden zu, als ob sie Tugenden wären. Selbst wenn er also die Absicht hatte, die römische Gesellschaft zu kritisieren für und die unmoral und die Deutschen als unverdorbenes Vorbild zu nehmen, zeigt dies dennoch, dass die Römer nicht alle Dekadenz gut fanden, es gab die Dekadenz, aber ich bin mir nicht sicher, wie sehr akzeptiert es bei allen Römern war.. Tacitus findet auf jeden Fall, dass das, was er schreibt, eine gute Sache ist
Thus with their virtue protected they live uncorrupted by the allurements of public shows or the stimulant of feastings. Clandestine correspondence is equally unknown to men and women. Very rare for so numerous a population is adultery, the punishment for which is prompt, and in the husband’s power. Having cut off the hair of the adulteress and stripped her naked, he expels her from the house in the presence of her kinsfolk, and then flogs her through the whole village. The loss of chastity meets with no indulgence; neither beauty, youth, nor wealth will procure the culprit a husband. No one in Germany laughs at vice, nor do they call it the fashion to corrupt and to be corrupted. Still better is the condition of those states in which only maidens are given in marriage, and where the hopes and expectations of a bride are then finally terminated. They receive one husband, as having one body and one life, that they may have no thoughts beyond, no further-reaching desires, that they may love not so much the husband as the married state. To limit the number of children or to destroy any of their subsequent offspring is accounted infamous, and good habits are here more effectual than good laws elsewhere.
Tacitus and the Germans | https://theimaginativeconservative.org/2019/09/tacitus-germans-bradley-birzer.html
Jedoch Tacitus beschrieb die Germanen als weniger korrupt als die Römer, und er schrieb ihnen diese Tugenden zu, als ob sie Tugenden wären. Selbst wenn er also die Absicht hatte, die römische Gesellschaft zu kritisieren für und die unmoral und die Deutschen als unverdorbenes Vorbild zu nehmen, zeigt dies dennoch, dass die Römer nicht alle Dekadenz gut fanden, es gab die Dekadenz, aber ich bin mir nicht sicher, wie sehr akzeptiert es bei allen Römern war.. Tacitus findet auf jeden Fall, dass das, was er schreibt, eine gute Sache ist
Thus with their virtue protected they live uncorrupted by the allurements of public shows or the stimulant of feastings. Clandestine correspondence is equally unknown to men and women. Very rare for so numerous a population is adultery, the punishment for which is prompt, and in the husband’s power. Having cut off the hair of the adulteress and stripped her naked, he expels her from the house in the presence of her kinsfolk, and then flogs her through the whole village. The loss of chastity meets with no indulgence; neither beauty, youth, nor wealth will procure the culprit a husband. No one in Germany laughs at vice, nor do they call it the fashion to corrupt and to be corrupted. Still better is the condition of those states in which only maidens are given in marriage, and where the hopes and expectations of a bride are then finally terminated. They receive one husband, as having one body and one life, that they may have no thoughts beyond, no further-reaching desires, that they may love not so much the husband as the married state. To limit the number of children or to destroy any of their subsequent offspring is accounted infamous, and good habits are here more effectual than good laws elsewhere.
Tacitus and the Germans | https://theimaginativeconservative.org/2019/09/tacitus-germans-bradley-birzer.html